Smoke
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
PortalIndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Uitleg: Hoe en wat?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kavuq
Admin en beschermer
Kavuq


Aantal berichten : 11
Points : 14
Registratiedatum : 09-02-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : In jouw hoofd >:]

Over jouw smokae/mens
Leeftijd: 5000 years already
Geslacht: Vrouw
Relatie: I don't think that will work out.. O_o

Uitleg: Hoe en wat? Empty
BerichtOnderwerp: Uitleg: Hoe en wat?   Uitleg: Hoe en wat? Icon_minitimeza feb 12, 2011 10:11 am

INTRO: Smoke is een Forum Role Playing Game, afgekort Forum RPG (Maar vaker gewoon RPG). Een RPG wordt gespeeld zoals in een boek, je praat en doet alles in de verleden tijd. In deze RPG speel je een Smokae of een mens. In een RPG leef je je in, in het personage dat je speelt.

REGISTREREN: Op een RPG moet je je vaak registreren. Dat is bij de meeste RPG's echter gratis. Smoke is een volledig gratis RPG. Je moet, bij het registreren, een naam verzinnen die normaal is, dus geen cijfers of hoofdletters in het midden. Je gebruikersnaam hoeft niet per se jouw echte naam te zijn (Ik heet immers ook geen Kavuq in het echt). Als je je hebt geregistreerd, ontvang je een activatiebericht in jouw mail. Klik op de link en je bent een lid! Een tip: kies een lang wachtwoord met letters en cijfers. Onthoud het wachtwoord wel!

PROFIEL: Je kan je profiel, of account, veranderen. Dat gaat met de knop: ‘Profile’. Klik je daarop, dan zie je invulvakjes. Je vult daar iets in, bijvoorbeeld bij ‘woonplaats’ waar je woont. Bovenin, onder de knoppen, zitten kleine tekstjes. Je verandert van pagina. Als je op ‘avatar’ drukt, dan kan je een plaatje uploaden. Of anders gezegd: uit het bestand halen. Een avatar is een plaatje, van je personage. Als je naar Over Jouw Smokae/Mens (oftewel character sheet, lees de info daarover) gaat, moet je op 'generate' drukken. Dan kan je de vakjes invullen.

ONDERWERP EN REACTIE: Bij categorieën zoals 'Off-Game', maar ook soms in de RPG, moet je een apart onderwerp maken. Dat kan door ‘new topic’ aan te klikken. Je moet een passende titel bij het bericht verzinnen. Bij een reactie gaat dat anders. Dan moet je ‘post reply’ aanklikken. Je hoeft geen titel te verzinnen, alleen een reactie is genoeg. Als je klaar bent, en je wilt weten hoe je bericht eruit zal zien, moet je op ‘voorbeeld’ klikken. Wil je je bericht plaatsen, kies dan ‘verzenden’.

QUOTES, EDITTEN EN VERWIJDEREN: Als je klaar bent staan er meestal drie knopjes rechtsbovenin jouw bericht. Quote, edit en X. Quote (lett.: Citaat) betekent dat je een bericht ‘herhaalt’ in een soort ballonnetje. Bovenin het ballonnetje staat: '………' schreef:. Je kan een reactie schrijven. Edit staat voor bewerken. Je kan dan foutjes in jouw verzonden bericht bewerken. De X staat voor verwijderen. Dit kan niet meer als iemand heeft gereageerd. De X zal dan ook verdwijnen.

PB’S: Als je een vraag wil stellen, dan moet dat vaak via PB (= Privébericht). Hoe gaat dat? Dat zal ik vertellen: Zoek de persoon op die je wilt PBen. Klik op de naam, of op ‘profile’ onderin het bericht van de persoon. Klik dan bij 'contact' op het knopje bij 'privébericht'. Kies een geschikte titel, en begin maar met schrijven. Het is handig om eerst op 'voorbeeld' te klikken en je bericht over te lezen voordat je hem plaatst. Een makkelijkere manier is om 'MP', onderin het bericht, aan te klikken. Weer een andere manier is om in het navigatiebalkje (Het balkje bovenaan de pagina) op 'PM' te klikken, en daarna op 'New message'. Je moet dan nog wel de gebruikersnaam v/d persoon invullen. Heb je verdere vragen? PB dan één van de admins (Dan oefen je ook gelijk! =D), of stel ze in het subforum voor vragen.

RANKS: Administrators, moderators, wie zijn dat? Administrators (Admins) zijn de beheerders van het forum. Ze kunnen het gehele forum bewerken. Moderators (Mods) zijn anders dan admins. Mods kunnen berichten van iedereen bewerken en/of verwijderen, maar beheren niet het forum. Hun taak is om het forum op orde te houden als de admins het daar te druk voor hebben. Wil je een moderator zijn? PB Kavuq.

Ik heb liever niet dat iemand deze tekst kopieert of bewerkt zonder mijn toestemming. Moet ik er nog iets bijschrijven of bewerken, dan wil ik dat graag van jullie horen :]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://smoke.actieforum.com
 
Uitleg: Hoe en wat?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uitleg: Hoe RPG je?
» Uitleg: Mensen
» Uitleg: Linkpartners
» Uitleg: Smokae
» Uitleg: Character Sheet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Smoke :: Off-Game :: Everlasting Words :: Regels en uitleg-
Ga naar: